Manuele therapie

De manueeltherapeut richt zich op gewrichtsblokkades. Door deze te verhelpen stimuleren we goed bewegen.

Wanneer kan ik naar de manuele therapeut?

Bij een gewrichtsblokkade biedt de manueel therapeut uitkomst. Door het opheffen van de blokkade kan het gewricht weer optimaal bewegen. Dit is vaak direct merkbaar in het dagelijks functioneren.

De manueeltherapeut kan je helpen bij:

• Nek/schouderklachten
  • Klachten gerelateerd aan de wervelkolom
  • Lage rugklachten
  • SI-problematiek
  • Heupklachten
  • Zenuwpijn

Doel van Manuele therapie

Vaak associëren mensen de manueel therapeut met iemand die gewrichten kraakt. In de praktijk bestaat de behandeling ook uit manuele mobilisaties en niet alleen uit manipulaties.

Door te luisteren naar je verhaal en uitgebreid onderzoek stellen we een diagnose. Samen met jou bepalen we daarna het behandelplan om te werken aan verbetering. Fysiotherapeut en manueel therapeut overleggen welke behandelstrategie het beste bij je klacht past.

Onze behandelingen:

Verwijzing van arts nodig?

Je kunt meteen contact opnemen ons. Alleen in sommige gevallen is er een verwijzing nodig. Bijvoorbeeld als u naar een manueel therapeut gaat voor een chronische aandoening. Bij twijfel kunt u ons gewoon even bellen.