Bekkenklachten

Bekkenklachten komen niet alleen bij zwangere vrouwen voor, iedereen kan hier last van krijgen. Problemen en blessures elders in het lichaam kunnen klachten geven aan het bekken. Meestal ontstaan bekkenklachten door verslapping van de rompspieren. Soms kan het zijn dat het bekken zichtbaar kantelt of in een andere positie staat.

Symptomen van bekkenklachten

Veel voorkomende symptomen zijn:

• Uitstraling naar bil, heup, of lies
  • Pijn in de onderrug en het bekken zelf
  • Stijve of stugge spieren van bekken, been en romp
  • Vermoeid gevoel
  • Moeite of pijn bij opstaan en traplopen

Dit kan komen door een instabiel bekken of een bekken waarvan de aansturing door de spieren minder goed gebeurt. Dit kan gevolgen hebben voor de spieren van de bil en lage rug of irritatie van het gewricht tussen het bekken en het heiligbeen, SI gewricht.

Vaak geeft het trainen van de beweeglijkheid en versterken van de rompspieren verbetering. Ook het trainen van looppatroon, zit- en werkhouding kan onderdeel zijn van de behandeling.

Behandeling van bekkenklachten

Heeft u bekkenklachten en wilt u professioneel advies en een behandelplan waar u binnen enkele weken weer pijnvrij bent? Dan bent u bij Fysio & Shockwave aan het goede adres. Wij hebben al jarenlang de expertise in huis om uw bekken volledig te behandelen. Door middel het juiste behandelplan, geen wachttijden en korte lijnen kunnen we uw bekken al direct behandelen.